گرانترین خانه معامله شده در تهران؛ متری ۱۵۸ میلیون تومان


گرانترین خانه معامله شده در تهران؛ متری ۱۵۸ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی کلنگی در پاییز امسال در تهران، ۴۲ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان و متوسط متراژ هر خانه کلنگی نیز، ۲۰۹ متر مربع بوده است.

متوسط قیمت واحد کلنگی در تهران در پاییز امسال نسبت به تابستان امسال رشد ۱۸.۶ درصدی و نسبت به پاییز سال گذشته رشد ۱۲۰.۳ درصدی داشته است.

این در حالی است که تعداد معاملات واحدهای کلنگی نسبت به تابستان امسال کاهش ۴۵.۹ درصدی و نسبت به پاییز سال قبل کاهش ۲۹.۴ رصدی داشته است.

ارزان‌ترین واحد کلنگی در پاییز امسال متری ۶ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان و گران‌ترین واحد کلنگی هم در فصل مورد اشاره، متری ۱۵۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان به فروش رسیده است.

حداقل قیمت فروش هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۴ میلیون تومان و حداکثر ۱۵۸ میلیون تومان بوده است؛ این مرکز متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی (کل معاملات) در پاییز امسال تهران را ۲۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان عنوان کرده که نسبت به متوسط قیمت مسکن در تابستان امسال رشد ۱۹.۱ درصدی و نسبت به پاییز سال گذشته افزایش ۱۱۱.۴ درصدی داشته است.

همچنین متوسط متراژ واحدهای مسکونی فروخته شده در پاییز امسال، ۸۷ متر مربع و متوسط سن بنا نیز ۱۲ سال بوده است.

تعداد معاملات مسکونی انجام شده در پاییز امسال نسبت به تابستان سال جاری کاهش ۴۵.۶ درصدی و نسبت به پاییز سال گذشته کاهش ۸ درصدی داشته است.

اجاره بها در پاییز کاهش یافت

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط اجاره ماهانه به اضافه ۳ درصد ودیعه مسکن برای هر متر واحد مسکونی ۶۲ هزار و ۲۱۸ تومان است که نسبت به متوسط اجاره هر متر مسکن در تابستان امسال ۳.۱ درصد کاهش و تعداد معاملات نیز ۴.۸ درصد افزایش داشته است. متوسط اجاره بهای پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته ۴۰.۹ درصد و تعداد معاملات نیز ۶۲.۳ درصد افزایش نشان می‌دهند.

گران‌ترین واحد اجاری در تهران در پاییز امسال متری ۵۸۰ هزار و ۳۷۵ تومان و ارزان‌ترین واحد اجاره داده شده در پاییز امسال در پایتخت، متری ۴۳ هزار و ۷۷۹ تومان بوده است.

تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۳