فلای دبی رکورد خرید هواپیما از بوئینگ را شکست


فلای دبی رکورد خرید هواپیما از بوئینگ را شکست

شرکت هواپیمایی فلای دبی با امضای قرارداد خرید ۱۷۵ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس از شرکت آمریکایی بوئینگ، رکورد بزرگترین قراداد ساخت و خرید هواپیما در خاورمیانه را شکست.

به گزارش سایت رسمی شرکت بوئینگ، این غول هواپیماسازی آمریکا اعلام کرد قرارداد خرید ۱۷۵ فروند ۷۳۷ مکس از سوی شرکت فلای دبی با این هواپیماساز نهایی شده است.

به گفته بوئینگ، این قرارداد بزرگترین سفارش ساخت و خرید هواپیما از سوی شرکت های هواپیمایی خاورمیانه است. ضمن اینکه در این قرارداد که با رقم ۲۷ میلیارد دلار به امضا رسیده است، امکان افزایش تعداد هواپیماها تا ۲۰۰ فروند نیز دیده شده که ۵۰ فروند آن به صورت آپشنال و انتخابی از سوی فلای دبی خواهد بود.

غیث الغیث مدیرعامل فلای دبی در این زمینه گفت: من بسیار خوشحالم که در هشتمین سال عمر این شرکت هواپیمایی توانسته ایم فصل دیگری به موفقیت های این شرکت با انعقاد قرارداد خرید ۱۷۵ فروند هواپیما به امضا برسانیم.

به گفته مدیرعامل فلای دبی، ورود این تعداد هواپیما به ناوگان این شرکت هواپیمایی می تواند تعداد مسافران فلای دوبی را تا ۴۴ میلیون افزایش دهد. همچنین با عملیاتی شدن این تعداد هواپیما، علاوه بر اینکه تعداد هواپیماهای فلای دبی به ۲۹۶ فروند می رسد و ما به عنوان یکی از ۱۰ ایرلاین بزرگ دنیا شناخته می شویم، شهر دبی را نیز به هاب هوانوردی منطقه و بلکه جهان تبدیل خواهد کرد.

گفتنی است شرکت هواپیمایی فلای دبی در سال ۲۰۱۳ نیز با بوئینگ قرارداد خرید ۷۵ فروند ۷۳۷ مکس را به امضا رسانده بود که تا کنون ۵ فروند از آن تحویل این ایرلاین اماراتی شده است.

همچنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز با امضای قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیما از بوئینگ در زمستان ۹۴، یکی از بزرگترین سفارش دهنده های خاورمیانه ای ساخت هواپیما به این شرکت آمریکایی محسوب می شود که با توجه به تهدیدات ترامپ و تحدیدات کنگره آمریکا سرنوشت اجرای این قرارداد در هاله ای از ابهام قرار دارد.

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۰۳