کاهش قیمت مسکن در انگلیس با وجود رونق بازار


کاهش قیمت مسکن در انگلیس با وجود رونق بازار

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پایگاه اینترنتی املاک و مستغلات رایتمووRightmove  در انگلیس اعلام کرد که قیمت املاک مسکونی در ماه دسامبر و اوایل ژانویه پیش از انقضای مهلت تخفیف مالیاتی برای خریداران، کاهش یافته اما بازار پر رونق مسکن در این کشور همچنان داغ است.

بر اساس اعلام رایتموو، قیمت خانه ها و آپارتمان هایی که از ۶ دسامبر تا ۹ ژانویه آگهی فروش آنها ثبت شده است، ۰٫۹ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافت و سرعت رشد سالانه قیمت را به ۳٫۳ درصد نسبت به ۶٫۶ درصد ماه قبل کاهش داد.

این در حالی است که تعداد خریدارانی که از اول ژانویه تاکنون با بنگاه های املاک تماس گرفتند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد و توافقات فروش نیز ۹ درصد افزایش یافته است.

تخفیف مالیاتی دولت انگلیس برای خریداران مسکن قرار است در تاریخ ۳۱ مارس منقضی شود. به گفته رایتموو، سقوط قیمت ها احتمالاً به این علت است که فروشندگان در تلاش هستند تا قبل از پایان این مهلت، با خریداران به توافق برسند اگرچه اکنون زمان برای انجام این گونه توافقات بسیار فشرده است.

بازار مسکن انگلیس در سال ۲۰۲۰ برخلاف رکود گسترده اقتصادی عمل کرد و با برداشتن اولین محدودیت های شدید کرونایی، بهبود یافت.

بر اساس این گزارش، بهبود وضعیت بازار مسکن با تخفیف مالیات و افزایش تقاضای خریداران پس از هفته ها قرنطینه خانگی تقویت شد.

تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۹