ضرورت مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده


ضرورت مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده

به گزارش اخبار ساختمان، ایوب بیگدلی با بیان اینکه ۱۶ روستای شهرستان خدابنده بر روی خط گسل قرار دارد و بر لزوم مقاوم‌سازی و بازسازی بافت ساختمان‌های فرسود تاکید کرد و گفت: خدابنده از حیث مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی جزو شهرستان‌های پیشرو محسوب می‌شود، به‌طوری‌که با ۶۱ درصد مقاوم‌سازی از متوسط استانی و کشوری جلوتر هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های فروردین ۹۸ با پیگیری‌های فرمانداری و بنیاد مسکن شهرستان، نسبت به تشکیل ستاد بازسازی اقدام و در مجموع ۷۴۴ واحد مسکونی (۶۲۲ واحد روستایی و ۱۲۲ واحد شهری) تسهیلات بازسازی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان، ۱۶ میلیون تومان وام بلاعوض و تسهیلات بازسازی برای هر واحد مسکونی شهری ۵۰ میلیون تومان و ۲۴ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شد.

بیگدلی تصریح کرد: در سال گذشته وام تعمیری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان، پنج میلیون تومان بلاعوض و سیمان رایگان از محل اعتبارات ستاد بازسازی به ۴۳۲ واحد مسکونی پرداخت شد و نیز تعداد ۷۴۴ واحد از اعتبارات طرح ویژه مسکن روستایی به بانک‌های عامل جهت انعقاد قرارداد معرفی در دست احداث است.

فرماندار خدابنده خاطرنشان کرد: تسهیلات سال ۹۹ به میزان ۵۰ میلیون تومان است که به بانک مرکزی ابلاغ شده است و پس از ابلاغ به بانک‌های عامل و تشکیل پرونده در بنیاد مسکن به ۷۰۰ واحد روستایی و شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر) شهرستان پرداخت می‌شود.

تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۴